Ik krijg vaak de vraag hoe je hulp kunt vragen aan het Universum. Eigenlijk is het heel simpel maar maak je het te moeilijk door jezelf af te vragen: doe ik het wel goed? Stel ik de juiste vraag? Kan ik dit wel vragen? Etc etc. Je innerlijke criticus vind er altijd wat van. Dus laat je hier niet door leiden.
Alles is creatie. Het universum staat altijd achter je. Wat je ook kiest, wat je ook vraagt. Het Universum heeft geen oordelen over wat je wilt in het leven. Het stimuleert je, het helpt je, het zorgt voor je.
De grote vraag achter dit is: kun jij ontvangen wat het Universum je geeft??
6 tips om hulp te vragen aan het Universum
Tip 1: Stel vragen
Begin met het stellen van vragen. Stel ze in de ochtend en de avond:
10 x Universum, geef me een cadeau
10 x Universum, geef me gemak met mijn lichaam/
10 x Universum, geef me meer gemak in het leven
10 x Universum, geef me geld
10 x Universum, geef me nieuwe klanten
10 x Universum, geef me inzicht over………
of:
Universum, geef me meer informatie over ……..
Universum, laat me zien wat ontvangen is.
Universum, laat me mijn volgende stap zien.
Universum, breng me ….. op mijn pad
Universum, geef me ………… vul het zelf maar in.
Je mag ALLES vragen
Ik stel sinds een paar weken elke ochtend en avond deze vragen en ECHT WAAR!! Ik ben verbaasd wat ik allemaal mag ontvangen: cadeau’s, winacties, korting, geld, nieuwe klanten, cadeaubonnen. Alles met totaal gemak.
Tip 2: Heb geen verwachtingen
Laat alle verwachtingen die je hebt over dat wat je vraagt los. Ga er maar eens mee spelen en kijk wat er gebeurt.
Just for fun!
Tip 3: Laat tijdsdruk los
Koppel er geen tijd aan. Het universum kent geen tijd. Door er een tijd aan te hangen: geef me vandaag geld, creëer je voor jezelf een trek-energie. Je gaat trekken aan datgene je vraagt. Je wilt het nu hebben. Je vraagt het uit angst, paniek of vanuit stress.
Als je stress creëert, laat je geen gemak toe.
Tip 4: Ontvang
Ontvang de signalen van het Universum. Sta open om alles te ontvangen wat het Universum je aanreikt. En alles zijn ook de minder leuke dingen. Je bent maakt geneigd om alleen open te staan voor het leuke, het fijne, het liefdevolle. Je zet een filter op ontvangen.
Ontvang ook het gemak waarmee het je wordt gegeven. Het hoeft niet moeilijk en je hoeft er ook niet hard voor je werken.
Wat als je (meer) mag ontvangen door er simpelweg om te vragen?
We hebben dit niet geleerd. Je bent nu volwassen en kunt je eigen keuzes maken en dus kun je ook kiezen om vragen te stellen aan het Universum en te vertrouwen dat het Universum je geeft waar jij om vraagt.
Tip 5: Heb geen oordelen.
Heb geen oordelen over jezelf. Het Universum heeft geen oordelen over jou en heeft ook geen oordelen over datgene je vraagt. Durf te vragen!
Heb geen oordelen over wat je ontvangt. Wees dankbaar voor alles wat je mag ontvangen, ook al is het niet helemaal wat je ervan verwacht had of wat je gehoopt had.
Je merkt de sensaties in je lichaam als je vragen stelt aan het Universum. Zeker als je een vraag 10x stelt. Ben bewust van de signalen in je lichaam. Het kan zijn dat je blij wordt en het kan ook zijn dat je een verkramping voelt. Je hoeft het alleen op te merken, je hoeft het niet te veranderen.
Tip 6: Durf om meer te vragen
Durf ook om meer vragen te stellen. Bouw het voor jezelf op of bekijk elke dag opnieuw wat jij en jouw lichaam nodig hebben om te vragen aan het lichaam.
Durf ook te vragen om meer. Je bent te bescheiden in wat je vraagt. Het mag écht meer zijn. Laat al je belemmeringen los en durf te vragen om meer, om grootser. Soms geeft het Universum het je (nog) niet omdat het niet groot genoeg is. Het Universum wil je ALLES geven. Vergeet dit niet.
Weet dat ALLES mogelijk is! Ook voor JOU
Juist voor jou. Want jij bent een oneindig wezen en voor een oneindig wezen is niets onmogelijk!
BONUSTIP: Ben lief voor jezelf
Gun jezelf wat jij wilt realiseren in het leven.
Gun jezelf waar jij naar verlangt
Gun jezelf het leven wat jij wilt leiden. Je hoeft er niet hard voor te werken.
Gun jezelf gemak. Het gemak om dit leven te creëren en alles te creëren. Jij bent een briljante creator. Je hebt het leven gecreëerd dat je nu hebt. Misschien ben je er niet blij mee. Erken deze creatie.
Stel dan vragen om de verandering te creëren naar wat je echt wilt in het leven.
Voor veel mensen is het vragen aan het universum een eerste stap.
In mijn huidige werk gaat het vooral over wat er gebeurt als je die aandacht naar binnen brengt: niet buiten jezelf zoeken, maar leren luisteren naar jouw innerlijke stem. Daar ligt vaak precies de sleutel tot verandering.
Wil je ontdekken hoe jij kunt leren luisteren naar jouw innerlijke stem?
Dan kun je hier gratis kennismaken met hoe ik nu werk en of dat bij jou past.
Liefs,
Edith
Beste, kan je ook meerdere dingen op 1 dag bestellen ?
Of moet je je blijven focussen op die ene wens ?
Hallo Ted,
Je kunt om meerdere dingen tegelijk vragen.
Ben jij bereid om dit alles wat je vraagt te ontvangen?
Kun je ook iets voor een ander vragen? Of alleen voor jezelf.
Klinkt heel fijn, en vragen staat inderdaad altijd vrij. Dat je er geen tijd aan kunt hangen, maakt het wel vervelend vind ik. Zo vraag ik het universum al een hele tijd om een gezonde wederzijdse ware liefde met iemand (waar ik hier de naam niet van zal noemen). Met haar zou ik graag gelukkig oud willen worden en veel tijd en dingen willen beleven op meerdere gebiedenenaspecten van het leven. Maar als het universum ons pas laat samen komen wanneer we bijvoorbeeld 60 zijn, dan zullen zij en ik veel aspecten van ware liefde missen denk ik. Vraag is of je tegen die tijd nog wel wil dat het universum je het kado geeft of dat jet het universum dqn kwalijk neemt dat het te lang heeft geduurd.
hoi Ronald, het Universum kent het concept ’tijd’ niet. Wanneer je vragen stelt zonder verwachtingen, komt het eerder op je pad dan wanneer je controle wilt uitoefenen over ’tijd’, de manier waarop etc.
Hoi moet je het hard op zeggen of mag het ook innerlijke denken
De taal van het Universum is energie. het maakt niet uit of je de vragen hardop uitspreekt of innerlijk denkt. Ik zou zeggen: probeer het uit wat voor jou het fijnst is. Hardop uitspreken is in het begin misschien een beetje spannend en hoe meer je het doet hoe meer zelfverzekerd je de vragen kunt stellen. Hoor graag hoe het voor jou is.
Edith
Dit is eigenlijk bidden, toch ?
Kon ik me maar meer open stellen voor het idee dat engelen mij een boodschap kunnen brengen…ooh kon ik maar…
Wat houd jou tegen om je open te stellen voor de booschappen van de engelen?
Kunnen ook dingen die onmogelijk lijken werkelijkheid worden? Mijn vriendin heeft het uitgemaakt omdat ze zegt geen relatie te willen/kunnen hebben maar ik was intens gelukkig met haar en wil niets liever dan haar terug. Ze zegt nog wel gevoelens voor mij te hebben en vindt het zelf ook moeilijk
Wat als je standpunt is dat alles mogelijk is?
Wat als je haar geeft wat ze nu nodig heeft? zoals ruimte, onvoorwaardelijke liefde, rust
Wat als je zonder verwachtingen, zonder oordeel, zonder afwijzing, zonder separatie en in vertrouwen kunt zijn?
Wat zou er dan voor jou, jouw leven en jouw relaties veranderen?
Alleen maar fijne comments te lezen
Dankjewel, Edith, voor het delen. Ik maakte het mezelf inderdaad te moeilijk dus ga jouw inzichten volgen. Kan niet wachten wat er allemaal in het verschieten voor me staat. HG, Wilma
Mooi Wilma, ik hoor graag hoe je deze inzichten voor jou werken.
Als ik lees hoe de vraag gesteld moet worden vind ik het er zo “onaardig” uitzien. Zoals bv geef me geld. Het Klinkt zo dominant en eissent in mijn oren. Maar misschien is dat ook wel de reden dat het bij mij tot nu toe bij kleine manifestaties blijft en het grote wegblijft. Misschien vraag ik het wel te aardig. Het geeft me wel een manier om van het zinnetje “ik wil (zo graag) omdat” weg te laten want daar was ik naar opzoek omdat je met die zin uit gebrek vraagt en je dat dus aantrekt.
Hoe kan ik mijn vraag anders formuleren dat ik nu ook na jaren manifesteren zonder het gewenste resultaat eens DAT wat ik echt wil en verlang tot me kan laten komen zonder dat ik “ik wil” of “ik heb nodig” of “wilt u me alsjeblieft helpen” gebruik.
Ik ga u manier eens toepassen en ben benieuwd of dit mij het juiste resultaat eindelijk gaat brengen.
Dank!
hallo kan je ook dingen vragen om bepaalde mensen een inzicht te geven en hoe vraag je dat alvast bedankt
In principe kun je alles vragen. Je moet je afvragen of de ander de hulp wil en kan ontvangen 🙂 Dat is het proces en levenspad van de ander. Daar heeft niemand anders invloed op, ook al zou je dat heel graag willen. De beste hulp en steun die je voor de ander kunt zijn is loslaten hoe jij er over denkt en er zijn voor de ander als hij/zij je om hulp vraagt.
Wil je toch een vraag stellen aan het Universum, dan zou je kunnen vragen om X het inzicht/bewustzijn/antwoord/mogelijkheid/gemak te sturen. Als dit niet op het levenspad ligt van de ander, zal het Universum het ook niet geven.
Ik weet niet meer wat ik moet doen.ik ben in contact nu voor 9 maand met een man dat zijn zoon verloren is.en hij is emotioneel afstandelijk.soms laat hij het een beetje meer toe dan anders .ik weet niet hoe ik het universum moet vragen ons samen te brengen in een relatie.
Hoe vraag je zoiets
Dank je wel xxx
Het Universum wil je alleen het beste geven. Als een relatie met deze man niet het beste is voor jou, zal het universum je niet samenbrengen (of nu nog niet), hoe hard jij dit nu ook wilt. Laat het dus een open vraag zijn die je het Universum stelt:
Breng me de juiste persoon op mijn pad?
Breng me de persoon op mijn pad die mij steunt, er voor me is, het beste uit mezelf haalt en we samen een geweldige toekomst kunnen creëren?
Laat los wie die persoon is, waar je hem tegenkomt en wanneer dit gebeurt. En vertrouw er op dat het Universum je hierbij helpt, hoe lang dit ook duurt.
Vaak haken mensen af als het Universum hun niet binnen 3 dagen brengt wat ze graag willen. Blijf in vertrouwen.
Lieve groet,
Edith
Dag Edith,
Ik wil graag een romantische relatie met mijn soulmate. Deze is nog niet in mijn leven. Maar als ik dit vraag, moet ik er dan ook bij vragen wat ik precies voor iemand zoek? Hiermee bedoel ik: een gelijkgestemde man die mij in mn waarde laat en stimuleert en waarmee ik van het leven geniet. En dit wil ik dan ook voor mn romantische soulmate. Hartelijke groeten, Sylvia
Hi Sylvia,
“lieve man met humor die respect voor mij heeft” is een goeie vraag. Misschien wil je er nog iets aan toevoegen:
Samen leuke dingen doen
Geïnteresseerd in een aantal dezelfde dingen
Past in je vriendenkring
Is liefdevol voor mij en mijn lichaam
etc.
Visualiseer jullie relatie, wat jullie samen doen, de gesprekken die jullie hebben, lekker borrelen samen (als je daarvan houdt), gezelligheid. Voel die energie en ben die energie.
En plak er geen tijdspad op 😉
Heel veel plezier met visualiseren, met het ontdekken van elkaar.
Liefs,
Edith
Ha Edith,
Als je een wens hebt, vraag je dit dan 1x 10maal of herhaal je dit iedere dag net zolang totdat je wens is vervuld?
Hi Sylvia, je kunt zoveel vragen stellen als je wilt en je stelt elke dag vragen tot je wens/verlangen is vervuld.