Wanneer je je onzeker voelt over je dienst, product of activiteit kan het zijn dat je je niet bewust bent van de waarde die je biedt. Je twijfelt of het wel goed genoeg is en vraagt je af waarom er geen klanten op komen want het is zo’n fantastische dienst.

 

Je bent bang om niet genoeg waarde te delen met je klant.

Deze onzekerheid/twijfel straal je uit en weerhoudt je potentiële klant er van om naar jou te komen.

Je vindt het ook nog normaal dat een klant kiest voor iemand anders want die is veel beter, in jouw ogen.


Dat is helemaal niet zo! 

 

Weet jij welke waarden je biedt aan je klant?

Om hier inzicht in te krijgen geef ik mijn klanten altijd de volgende oefening:

Bedenk 25 waarden die jij je klanten meegeeft. 

En deze oefening kun je doen voor elke dienst, product of activiteit die je hebt of in de toekomst creëert.

Als voor de ander de waarde én het resultaat helder is, zijn meer mensen geneigd jouw dienst, product te kopen, af te nemen of deelnemer te worden.

Ik heb voor de online workshop ‘‘Hoe word jij zichtbaar als (startend) ondernemer? Zodat je gevonden wordt door je ideale klant.” die ik as vrijdag geef, ook mijn waarden op papier gezet. Ik wil ze graag met je delen zodat je een soort van voorbeeld hebt voor het maken van de oefening.

 

Wat zijn de waarden die ik je meegeef in deze workshop:

  1. ik ga je coachen
  2. ik zet je aan het denken
  3. ik ben intuïtief, ik voel dingen aan bij anderen
  4. ik leg hierdoor snel de vinger op de zere plek
  5. ik ga je motiveren
  6. ik ga je inspireren
  7. ik moedig je aan
  8. ik geef je een duwtje in de rug
  9. ik laat je uit je comfortzone stappen en leg ook uit waarom je dit mag doen
  10. ik geef je inzichten
  11. ik geef je ook inzichten in jouw ‘blokkades’ of ‘weerstand’ op het gebied van zichtbaarheid
  12. ik zet je in de actie-modus
  13. ik geef je energie door de energie die ik uitstraal
  14. je ervaart vertrouwen in jezelf
  15. je ervaart zekerheid
  16. ik deel liefde. Ik houd van mijn klanten en doe er alles aan om ze naar een volgend level te helpen
  17. ik ben een healer, ik geef helende visualisaties.
  18. Ik deel al mijn kennis en ervaring over het ondernemerschap, over zichtbaarheid en de Wet van Aantrekking.
  19. ik deel mijn energie en enthousiasme
  20. je krijgt een andere kijk op zichtbaar zijn
  21. ik leer je hoe je zichtbaar kunt zijn
  22. ik leer je manieren waarop je zichtbaar kunt zijn
  23. je weet welke volgende stap(pen) je kunt zetten
  24. je ontwikkelt je ondernemersmentaliteit, jouw mindset als ondernemer
  25. je weet welke waarden je bied aan je klant
  26. je weet nog beter wie jouw doelgroep, jouw ideale klant is
  27. je voelt opluchting omdat het niet zo moeilijk is
  28. je leert om (nog meer) naar je intuïtie te luisteren

 

Zo weet ik dat deze workshop enorm waardevol is. Dat geeft me een goed gevoel, mijn enthousiasme voor deze workshop stijgt nog meer en ik heb er echt enorm veel zin in. Mensen die zich hebben aangemeld, hebben er ook zin in. Zo blijf ik in die positieve flow en kijk ik uit naar vrijdag.

Dat is ook het doel van de oefening: dat je ziet hoeveel waarde je eigenlijk biedt. Dan is het vaak ook makkelijker om een prijs te bepalen. Omdat je de waarde van je dienst, product, activiteit weet. En kun je de prijs ook zonder haperen noemen, want je staat volledig achter je prijs.


Wanneer je klanten deze waarden zien, zijn ze ook geneigd om jouw prijs voor je dienst te betalen. Want het gaat nooit om de prijs. Het gaat om de waarde die je biedt!

Laat me weten welke waarden jij biedt aan je klanten? 

 

PS: meer informatie over de online workshop ‘‘Hoe word jij zichtbaar als (startend) ondernemer? Zodat je gevonden wordt door je ideale klant.” vind je HIER