Jeetje Mina, wat heb ik de afgelopen dagen weer ideeën gekregen. Ideeën om iets voor mijn klanten te doen, om iets voor mijn doelgroep te doen. Om waarde te delen, om mijn kennis over te dragen. Ook naar aanleiding van de online workshop die ik afgelopen vrijdag gaf. Het was zo leuk om te doen.
Ik ben blij dat ik een boekje heb om al die ideeën op te schrijven.
Want ga ik iets met al die ideeën doen?

NEE!

Meestal wacht ik een dag of 2 om te voelen of dit idee nog steeds heel erg leuk is. Ik ben heel snel enthousiast. Wat ik vroeger deed was dat ik meteen begon met het uitwerken van een idee. En een paar dagen later vond ik dit toch niet zo leuk meer. Ik had dus wel al tijd en energie er in gestopt en omdat ik het zonde vond, ging ik dit idee toch aanbieden. Met als gevolg dat er weinig reacties op kwamen.

Ik heb geleerd een paar dagen te wachten en mezelf (mijn intuïtie) de volgende vragen te stellen:
Ben ik er nog steeds enthousiast over?
Is het wat ik wil doen?
Past dit NU?
Heb ik er tijd voor?

Als de antwoorden ‘JA’ zijn, dan pas ga ik er iets mee doen. De maandag is voor mij een soort van creatiedag geworden. Een dag waarin ik met die ideeën aan de slag ga en deze helemaal uitwerk.

Op zo’n maandag, zoals vandaag, zit ik ook echt de hele dag in een creatiemodus. Ik stem af op inspiratie om deze online workshop te creëren en met name de website tekst te creëren. Ik ga dan ook niets anders doen. Ik ga geen mails beantwoorden, geen telefoontjes beantwoorden/plegen, ik zit die dag weinig op social media. Ik sluit me af voor externe dingen zodat ik me helemaal kan focussen op datgene ik wil creëren.

Dat is precies wat we aanstaande donderdag ook gaan doen tijdens de creatiedag. Om jouw dienst helemaal helder te krijgen en te beginnen met het schrijven van de websitetekst voor je dienst, workshop, training, product.

Waar ik vroeger altijd tegen aan liep was dat ik het nooit zo goed omschreven kreeg zoals ik het zou willen. Ik liet me teveel afleiden tussendoor en zeker op de momenten waarop ik een beetje vastliep in het denk- en schrijfproces. Dan ging ik iets anders doen en dat is natuurlijk prima maar het bood me teveel afleiding. Er was ook niemand die met me meekeek of met me meedacht. Ik vond ook altijd dat ik dat zelf moest doen. En vervolgens, kreeg ik het die dag niet af en bleef ik er nog een aantal dagen aan “trekken & zeulen” voor mijn gevoel om er nog iets van te maken. Dit proces ging niet moeiteloos en kostte me veel tijd en energie.

Wat nu voor mij werkt is daar een dag voor in te plannen, het een beetje van te voren ‘in de week’ te zetten. Dan ook alles wat er daarover bij mij binnenkomt, opschrijven in een notitie op mijn telefoon. Die heb ik altijd bij me en dus kan ik altijd mijn ingevingen en ideeën hierover opschrijven en heb ik alles ook bij elkaar.

Als ik op maandag ga creëren, hoef ik alleen maar mijn notities er bij te nemen en dan kom ik al een heel eind. Dan komt het moment dat je alles bij de hand hebt: laptop, een kopje thee, een opgeruimde werkplek, een muziekje etc. Vervolgens kan ik beginnen en kan ik me compleet focussen.

Wat we aanstaande donderdag tijdens de Creatiedag doen, is eenzelfde soort proces.
We gaan eerst zorgen dat we landen in deze bijzondere locatie, dat iedereen een plekje heeft gevonden, dat we zijn afgestemd, dat we in de hoge energie zitten om te kunnen creëren en het moment dat we kunnen beginnen.

De waarde die ik je deze dag bied: 
De een zal wat verder zijn dan de ander en dat maakt helemaal niets uit. Ieder heeft zijn eigen proces hierin. Het gaat er om dat JIJ contact maakt met jouw inspiratie die je niet alleen deze dag kunt gebruiken maar daarna ALTIJD, als jij iets wilt creëren.
Het is dus kennis, wijsheid en ervaring wat je leert en die je de rest van je leven kunt toepassen. Je weet hoe dit voelt. Je weet HOE je dit kunt doen.

Ik geef je tips. Ik kijk en denk met je mee. Ik spar met jou over jouw creatie, zodat je er alles uithaalt. Sommige dingen zijn voor jou heel helder maar voor je doelgroep niet.
Ik ga hier donderdag op letten. Ik zorg dat je de taal spreekt van je klanten en jij aanbiedt wat je klanten ook echt nodig hebben.

Natuurlijk geef ik je veel meer tips & tricks over je teksten en je diensten:
Over hoe je dingen kunt aanpakken op het gebied van marketing, lanceren en het aantrekken van klanten.
Jouw mindset om het creëren en lanceren van je dienst.
Het helder krijgen van de waarden die je je klanten biedt.
Dat het belangrijk is dat je het resultaat goed beschrijft in je website tekst. Dat is waar klanten op letten.
Klanten letten op de waarde die je bied en op het resultaat. Als dat helemaal goed is, dan maakt de prijs niets uit. Want we gaan ook kijken naar de prijs. Welke prijs voelt goed voor jou?

Als jouw ervaring is dat je heel veel ideeën hebt maar dat je niet goed kunt uitstralen en het niet goed kunt verwoorden.
Als je het moeilijk vindt om het allemaal tot de kern te beschrijven omdat het voor jou allemaal heel erg logisch is wat je wilt gaan doen, dan nodig ik je echt uit voor de Creatiedag (7,8 of 9 februari) en laat mij je helpen met het neerzetten van jouw ULTIEME DIENST, zodat je weet hoe dit proces verloopt. Dan kun je het altijd weer opnieuw inzetten. Dus ook deze informatie neem je mee voor de rest van je ondernemerschap als je ideeën gaat uitwerken.

Een levenslange verandering in je mindset waardoor je de volgende keer de dingen efficiënter gaat aanpakken, meer focus hebt en meer klanten gaat aantrekken.

Er zijn nog een aantal plekken vrij.

Je krijgt deze dag een heerlijke lunch en verder zul je niets te kort komen op het gebied van eten en drinken.

Als BONUS ontvang je het dagboek ‘afstemmen op moeiteloos leven en ondernemen’ ter waarde van € 97,- waarin je elke dag kunt afstemmen op de inspiratie die jij wilt creëren.

Meer informatie over deze CREATIEDAG

Stuur me een mail: edith@edithhelwegen.nl
als je vragen hebt over deze creatiedag
als je interesse hebt en je je wilt aanmelden

 

Liefs,